zondag 1 januari 2017

Veel Heil en Zegen!


Nu het vuurwerk is verstild en de kruitdamp is weggetrokken, is er die stilte die er eigenlijk alleen maar is op 1 januari. Dat tikje verwachtingsvolle, dat hoopvolle, dat dromerige moment wanneer je je helemaal voor kunt stellen dat dit werkelijk een helemaal te gek jaar gaat worden. Een jaar waarin al je goede voornemens helemaal precies zo uitwerken als je voor ogen hebt ~ of het nu gaat over afvallen of aankomen, over stoppen met roken, over het opbouwen van een betere conditie; of het nu gaat over meer tijd nemen iedere week voor die dingen die we echt belangrijk vinden, over tijd en energie geven aan anderen, of over onze tijd wat productiever indelen ~ dit is het jaar waarin het allemaal gaat gebeuren!
Die hele specifieke stilte tussen het afscheid van het oude jaar en het begin van het ‘gewone leven’ ~ van onze afspraken, onze baan, school etc. ~ in het nieuwe jaar.
Die magische stilte waarin we herkennen dat alles mogelijk is…

In die stilte wens ik je ‘Veel Heil en Zegen!’

Ik wens je de allerbeste gezondheid toe die je je voor kunt stellen in dit magische moment tussen oud en nieuw. Ik wens dat je allermooiste dromen en wensen waar zullen worden in dit nieuwe jaar. En ik wens dat je leven gezegend zal zijn met van alle dingen het allerbeste; zelfs als je daar nooit over hebt durven dromen.

En als morgen het ‘gewone leven’ weer begint, dan hoop ik dat je de herinnering aan deze magische stilte met je meeneemt dat leven in. Dat je iedere dag zoekt naar manieren waarop je het leven mooier kunt kunt maken. Beter kunt maken.
Voor jezelf en voor anderen.

Ik wens dat je niet alleen stappen zet om je doelen te bereiken wat betreft je ‘goede voornemens’, maar ook dat je je mentale, emotionele en spirituele doelen dichterbij zult brengen. Dat je zult leren van nieuwe ervaringen en nieuwe avonturen zult beleven. Dat je nieuwe kanten van jezelf zult ontdekken, nieuwe talenten en nieuwe perspectieven.
Ik wens dat je iedere dag het leven met nieuwe ogen kunt zien, fris en ongekleurd door alles wat je al weet. Ik wens je onbevangenheid en het vermogen om al het goede van het leven te herkennen, iedere dag weer! (Ook wanneer het allemaal even tegen zit.)

Ik wens je dagen vol zonneschijn en dagen met net zoveel zegen als alle druppels van de regen.
Ik wens je veel Heil en Zegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten