zondag 3 maart 2013

Stenenbeurs

Vandaag ga ik naar 68e Haagse Mineralen & Fossielen Beurs (World Forum Conference Centre   (Congresgebouw), Churchillplein 10, 2517 CW Den Haag); eigenlijk altijd een levendige internationale beurs met een gevarieerd aanbod aan mineralen en fossielen, maar ook edelstenen, kristallen en allerlei leuke cadeautjes en ‘hebbe-dingetjes’.

Behalve dat het een goede plek is om inkopen te doen ~ unieke edelstenen die ik kan gebruiken in Mystieke Sieraden ~ geniet ik er ook altijd van om rond te kijken en te zien wat er nu nieuw wordt aangeboden. Niet alleen wat betreft edelstenen, maar ook kristallen en ‘knuffelstenen’ ~ stenen die gemakkelijk in de hand liggen en die ervoor gemaakt lijken te zijn om bij je te dragen...

Voor sommige mensen is de veelheid van alle verschillende energieën op een stenenbeurs een overweldigende en vermoeiende ervaring; maar voor mijn is het een stenenbeurs bij uitstek een gelegenheid om mijzelf weer op te laden en inspiratie op te doen. Niet alleen inspiratie voor de Mystieke Sieraden, misschien nog wel meer een nieuwe, frisse kijk op wat ik tegenkom op mijn (levens)pad.

Door iets te doen, iets te ervaren wat ‘anders’ of ‘nieuw’ is geven we onszelf net dat beetje afstand van ons dagelijkse leven waardoor we daar op een andere, nieuwe manier naar kunnen kijken.
En wanneer je je leven kunt zien met ‘nieuwe ogen’, kan het best zijn dat je opeens de oplossing ziet voor een probleem of een uitweg uit een situatie die er daarvoor helemaal niet leek te zijn.

Voor mij is dat dus de stenenbeurs.
Wat is het voor jou?
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten