zondag 10 maart 2013

De wet van het mentalisme

De eerste van de zeven universele wetten zegt: ons Universum is mentaal. Alles in onze fysieke wereld vindt zijn oorsprong in de energetische wereld. Wij geven hieraan focus en richting door onze gedachten; onze gedachten manifesteren.

Heel kort door de bocht wordt dan weleens gezegd dat ‘het allemaal tussen je oren zit’ ~ met de implicatie dat alles wat er in je leven gebeurt je eigen schuld is.

Maar is dat ook zo?

De realiteit is veel gecompliceerder dan dat. Want wanneer je je er niet van bewust bent dat jouw gedachten je wereld kunnen beïnvloeden, hoe kan wat er in je leven gebeurt dan jouw schuld zijn? Wanneer je je niet realiseert dat je door in een teleurstelling vast te blijven zitten een negatieve kijk op het leven kunt krijgen, hoe kan dat dan jouw schuld zijn? Met andere woorden, het gaat niet om ‘schuld’.

Het gaat om je ‘Bewust Zijn’.
Op het moment dat je je van deze dingen bewust bent, krijg je keuzes. Je kunt dan kiezen om je houding, je gedachten aan te passen om op die manier anders in het leven te gaan staan en een andere werkelijkheid voor jezelf te creëren. Om anders naar het leven te kijken.

Bijvoorbeeld; ik lag vanmorgen vanuit bed te kijken hoe een duif en een ekster met elkaar vochten om de beste takken voor hun respectievelijke nesten. Echt iets wat je in het voorjaar ziet. (Jippie! Bijna voorjaar!) Toen ik opstond zag ik echter dat het (alweer) gesneeuwd had; dus opnieuw winters weer. (Oh nee...)
Ik heb ervoor gekozen om het beeld van de nestenbouwende eksters en duiven vast te houden en mijn focus te leggen op het naderende voorjaar ~ ik heb daarmee gekozen voor optimisme!

En hoewel ik nog niet precies weet hoe dat optimisme verder vorm zal krijgen in mijn leven ~ weet ik zeker dat het mijn leven op een positieve manier zal beïnvloeden.
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten