zondag 9 juni 2013

Eindelijk, de zon!!!

We hebben dit jaar wel heel lang op het mooie weer moeten wachten... En iedere keer dat het dan toch lente leek te worden, was dat maar een enkele dag. Maar nu is het dan toch echt heerlijk warm en zonnig weer! Jippie!!

En met maar een paar dagen mooi weer is opeens de hele tuin alweer droog en moet ik sommige planten alweer water geven. Ik vind het dan ook moeilijk om me een voorstelling te maken van alle wateroverlast in centraal europa die de rivieren vult nu het water langzaamaan uit het getroffen gebied wegstroomt.

Of het nu het late voorjaar hier in Nederland is, of het teveel aan water in centraal Europa; de enorme tornado’s in Oklahoma... Eén ding is zeker, de patronen in het klimaat zijn aan het veranderen.

Het is aan ons om ons bewust te worden of die veranderingen in het weer een teken zijn dat wij ook moeten veranderen ~ en als dat het geval is, op welke manier dan. Is het een kwestie van verhuizen, misschien zelfs emigreren? Of is het meer een verandering in onszelf ~ een innerlijke verandering, een verandering in onze houding ten opzichte van niet alleen het weer, maar van ons leven in z’n algemeen?
En dat is zeker iets om af en toe eens over na te denken.

Maar nu is er de zon. Ik ga er zeker van genieten en ik hoop jij ook!
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten