zondag 26 mei 2013

Ierland

Er zijn plaatsen op de wereld waar het gemakkelijker is om dat persoonlijke contact te maken met Moeder Aarde ~ met de Godin ~ dan andere... Voor mij is Ierland zo’n plaats...

Hoewel ik weet dat het mogelijk is om in meditatie ~ zelfs gewoon thuis op de bank ~ dat stukje werkelijkheid te bezoeken; of door middel van een visualisatie te scheppen om op die manier jezelf helemaal één te laten worden met de Aarde, ben ik toch graag in de natuur waar dat zoveel ‘natuurlijker’ gebeurt.
Soms merk ik dan dat dit beter lukt in een meditatie. Andere keren is het enige wat ik ervoor hoef te doen het punt van stilte opzoeken in mijzelf. En zelfs dat is niet echt afhankelijk van plaats of tijd; het lijkt meer afhankelijk te zijn van mijn eigen gemoedstoestand...

Toch zijn er plaatsen die bijzonder zijn.
Plaatsen waar de energie je gewoon uitnodigt om je te verbinden met de Moeder; met de Godin. Plaatsen waar je zomaar meedanst op het ritme van die energie... Waar je eigen energie wordt opgeladen en gevoed... Waar je in de meest letterlijke zin re-creëert; jezelf opnieuw creëert!

Welke plaats dat is ~ dat is heel persoonlijk voor ieder mens. Het kan een plekje zijn in je eigen tuin, of in het park. Het kan dat ene stukje duin zijn waar je precies de zee kunt zien. Of die ene boom in het bos...

Voor mij is het Ierland.

Wat is die van jouw?
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten