zondag 20 januari 2013

Hallo... Je leven wacht op je...

Een paar jaar geleden kwam ik in Amerika een boek tegen met de titel: ‘Hello, your life is waiting...’ Het was een boek met oefeningen en tips hoe je de regie van je leven (weer) in handen kunt  nemen. Vooral de titel is me altijd bijgebleven...

In ons drukke bestaan leiden we ons leven vaak van de ene afspraak naar de volgende afspraak ~ werk, gezin, familie, sport... Het is een patroon dat langzaam groeit in je leven tot een comfortabele struktuur. En daar is helemaal niets mis mee!

De vraag is wel of je ook die dingen doet in je leven die je altijd al had willen doen.

Sta jij daar wel eens bij stil? Ik bijna nooit, totdat ik dus dat boek tegenkwam. ‘Hallo... Je leven wacht op je...’ Tijd om mijn leven eens onder de loep te nemen.

Aan de ene kant doe ik eigenlijk alleen maar hele leuke dingen in mijn leven. Aan de andere kant blijk ik er geweldig goed in te zijn om allemaal excuses te verzinnen waarom ik iets wat ik eigenlijk heel erg graag wil doen toch maar niet doe...
‘Geen tijd’ is één van de favorieten. Op de voet gevolgd door ‘te duur’. En dan zijn er nog ‘het komt me nu niet uit’, ‘als ik dit gadaan heb dan...’ en die andere favoriet: ‘later...’
Later, als ik meer tijd heb.
Later, als ik het beter kan bekostigen.
Later, ...

Maar als het gaat om iets dat je echt wilt doen in je leven, dan is er altijd een weg om dat ook nu te gaan doen. Zonder excuses. Om je leven niet in een comfortabel patroon aan je voorbij te zien trekken, maar het echt te gaan leven.
Helemaal in dit moment.

En iedere keer dat ik dat zelf weer een beetje kwijtraak, komt dat boek weer in gedachten...
‘Hallo... Je leven wacht op je...’
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten