zondag 1 juni 2014

Wat is er veranderd?

We hebben allemaal te maken met hele kleine veranderingen die iedere dag gebeuren in onszelf en om ons heen; zo klein dat we ze eigenlijk niet opmerken. Over een langere tijd komen al die minuscule veranderingen samen en dan blijkt dat ze ons leven wel degelijk hebben veranderd!

Het is een beetje als de veranderingen in onszelf die we niet zien wanneer we elke dag in de spiegel kijken. Maar wanneer we nieuwe pasfoto’s nodig hebben en we vergelijken de nieuwe foto met de oude, dan is er toch een enorm verschil.

Daarom is het een goed idee om eens in de zoveel tijd stil te staan bij wat er is veranderd in ons leven.

Voor mij geeft dit vandaag een onverwacht resultaat. De eerste verandering die in gedachten komt wanneer ik kijk naar de veranderingen die hebben plaatsgevonden over, zeg, de afgelopen twee jaar is dat we nu ~ na vier generaties van vorstinnen ~ Koningsdag vieren in plaats van Koninginnedag.
Grappig, omdat in de afgelopen maanden mijn huis zeer grondig is veranderd; en daarmee is de tuin veranderd… Ik stap veel vaker op de fiets om ergens heen te gaan in plaats van in de auto. Ik merk dat ik andere dingen ben gaan eten. Mijn lange haren hebben plaatsgemaakt voor een veel kortere coup…
En toch is het eerste wat bij me opkomt dat we nu Koningsdag vieren.

Als alles wat er in ons leven gebeurt een reden heeft; wat kan hier dan de reden voor zijn?

Het zou een seintje kunnen zijn dat wanneer iets heel lang volgens hetzelfde patroon is gedaan, dat het dan steeds lastiger wordt dat te veranderen. En dat het in dat geval een goed idee is om dingen vanuit een andere energie te gaan doen.

Of misschien is het een signaal dat ik (pro)actiever mag zijn in de dingen die ik doe, anders dan (soms te gemakkelijk) te accepteren wat er in mijn leven gebeurt.

Het kan ook zijn dat alle veranderingen die zo op het oog veel dichterbij liggen ~ huis, tuin, uiterlijk etc. ~ hebben kunnen plaatsvinden omdat er een andere, grotere, verandering in energie aan ten grondslag ligt…
Die verandering in energie heeft hoogstwaarschijnlijk helemaal niets met ons koningshuis te maken, maar meer met hoe voor mij al die hele kleine dagelijkse veranderingen op een goed moment een energie hebben gecreƫerd die grotere veranderingen mogelijk maakt.

En als ik dan voor mezelf die twee ‘pasfoto’s’ van mijn leven naast elkaar leg, dan wordt opeens ook veel duidelijker welke richting ik ben ingeslagen.
.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten